Børneaktivitet for Specsavers

KUNDE: Specsavers

OPGAVE:  Illustration · Grafik · Kampagne
BUTIKSKONCEPT:  Mange af Specsavers' butikker ligger i travle storcentre. Ofte med store glasvægge, som udsmykkes med plakater eller folieflader med fotos og andre key visuals for at skabe blikfang. Men de manglede et koncept til børnefamilierne.

RESULTAT: Konceptet blev at udvikle en række sjove og fantasifulde brilletyper og stille spørgsmålet: Hvilken type er du?

Illustrationer blev brugt på plakater og anden POS i butikken – såsom folieløsninger på vægge eller vinduesflader.

AKTIVITET:  Udover at skabe blikfang og fungere som udsmykning i butikken, kunne konceptet også udrulles som en aktivitet. Butikken kunne vælge lejlighedsvis at lave en tegnekonkurrence – for at aktivere børnene, imens forældrene er i butikken. De flotteste og mest fantasifulde tegninger belønnes med præmier – og tegningerne udstilles i butikken.

Konceptet er udarbejdet under min ansættelse i den kreative afdeling i Specsavers Nordic Team, 2012-2015.

DESIGNELEMENTER:  Illustration · Koncept

Børneaktivitet for Specsavers

KUNDE:  Specsavers

OPGAVE:  Illustration · Grafik · Kampagne
BUTIKSKONCEPT:  Mange af Specsavers' butikker ligger i travle storcentre. Ofte med store glasvægge, som udsmykkes med plakater eller folieflader med fotos og andre key visuals for at skabe blikfang. Men de manglede et koncept til børnefamilierne.

RESULTAT: Konceptet blev at udvikle en række sjove og fantasifulde brilletyper og stille spørgsmålet: Hvilken type er du?

Illustrationer blev brugt på plakater og anden POS i butikken – såsom folieløsninger på vægge eller vinduesflader.

DESIGNELEMENTER:  Illustration · Koncept