PROJEKTET: Da foreningen var helt ny, blev min rolle i gruppen at hjælpe med at rekruttere og formidle foreningens budskab – altså skabe den visuelle identitet og brande foreningen, så vi kunne tiltrække de rette samarbejdspartnere. Her til blev udformet flyere, konceptpræsentation til fondssøgning samt opsat et website, som løbende opdateredes indtil festivallen startede.
KATALOG OG KORT: Festivalens primære målgruppe er de lokale (familier, virksomheder og politikere). Men en anden vigtig målgruppe er også i høj grad de turister, som hvert år besøger øen i sommermånederne. Så ud over websitet, var det et krav, at al materialet fandtes på print, da ikke alle besøgende havde data til at gå online via mobilen.
Derfor udvikledes et kort med alle venues og events. Samt et katalog med alle udstillende kunstnere.
FÆLLESSKABET: Omdrejningspunktet for festivallen i 2015 var den ucensurerede Wall of Art i udstilling HQ. Her fik alle kunstnere lov at udstille ét værk – de professionelle sammen med fritids amatørerne – for på den måde at vise bredden og diversiteten i den lokale kunst. Det blev en kæmpe succes og styrkede det nyoprettede netværk og fællesskab.
(Fotos af Emma Griffin · John-Ross Hainey, JR Photography)
FESTIVALKOMITÉEN – personerne, som fik det hele til at ske:
Emma Griffin, Frances Lemmon, Christa Puch Nielsen, Bridget Spinney, Vivien Ferneyhough, Rex Ferneyhough, Bozena Pollock, Coralie Moynihan, Adam Stephens, Deborah Soper and Ali Ellis.
Læs mere om opstarten af GSY ART Network ››