Specsavers 2for1 Christmas

KUNDE: Specsavers

OPGAVE:  Kampagne
JUL 2015:  Tilbuddet i Specsavers julekampagne (for Norden) var 2for1 – altså køb 2 og betal for 1. Et af Specsavers nøgletilbud, som er blevet visualiseret på adskillige måder. Et nyt og ikke mindst sæsonrelevant koncept skulle udvikles – et key visual som fungerer på alle medier og platformer.

KONCEPTET: Konceptet skulle være enkelt – 2for1 og jul. Og hvad siger mere jul end flettede julehjerter i Skandinavien? Jeg havde et klart billede af, hvordan de færdigflettede hjerte skulle se ud: Ét rødt med en damebrille – ét grønt med en herrebrille. Men hvordan, skabelonen rent teknisk skulle konstrueres, var en udfordring…

HÅNDVÆRKET:  I det endelige resultat var det yderst vigtigt, at papirhåndværket stod helt skarpt og præcist. I fotoet skulle papirets taktile overflade være tydelig, så det ikke lignede en digitalt 3D-illustration. Derfor spurgte jeg Paper Matrix til råds med hensyn til skæreteknik og papirvalg. De helt store flette-specialister i Danmark.

Mat, mættet 100g papir blev at foretrække, fremfor det traditionelle glanspapir, som skabte alt for mange reflekser i fotostudiet – det var vigtigt at brillefigurerne var skarpe og letaflæselige.

RESULTAT:  Papirgrannet blev ikke brugt i det endelige billede – det blev holdt helt enkelt, så det nemt kunne sammensættes med tilbudsteksten. Her ses et par eksempler på, hvordan konceptet blev brugt i hhv. butikken og online.

Konceptet er udarbejdet under min ansættelse i den kreative afdeling i Specsavers Nordic Team, 2012-2015.

DESIGNELEMENTER:  Display / POS · Julehjerter · Koncept · Papir

Specsavers 2for1 Christmas

KUNDE:  Specsavers

OPGAVE:  Kampagne
JUL 2015:  Tilbuddet i Specsavers julekampagne (for Norden) var 2for1 – altså køb 2 og betal for 1. Et af Specsavers nøgletilbud, som er blevet visualiseret på adskillige måder. Et nyt og ikke mindst sæsonrelevant koncept skulle udvikles – et key visual som fungerer på alle medier og platformer.

KONCEPTET: Konceptet skulle være enkelt – 2for1 og jul. Og hvad siger mere jul end flettede julehjerter i Skandinavien? Jeg havde et klart billede af, hvordan de færdigflettede hjerte skulle se ud: Ét rødt med en damebrille – ét grønt med en herrebrille. Men hvordan, skabelonen rent teknisk skulle konstrueres, var en udfordring…

DESIGNELEMENTER:  Display / POS · Julehjerter · Koncept · Papir