Lettering og illustration til nye menuer
SÆSON 2019: For at lette betjeningen i isbutikkerne skulle der lavet nye menutavler med enkle menuvalg. Letaflæselige illustrationer uden for meget tekst samt ny, energisk lettering til alle overskrifterne.
SÆSON 2019: For at lette betjeningen i isbutikkerne skulle der lavet nye menutavler med enkle menuvalg. Letaflæselige illustrationer uden for meget tekst samt ny, energisk lettering til alle overskrifterne.
PROBLEMATIK: Det er ikke altid, at en virksomhed har en kæmpe billedbase. Eller at de billeder, der findes, kan tiltrække klik i en nyhedsmail. Og ofte er budget og tidsplan sjældent til at hyre en fotograf eller illustrator.
I 2014 stifedes GSY ART Network – en gruppe lokale kunstnere på øen Guernsey, UK. Målet var at skabe et fælles netværk, der kunne styrke kunsten og gøre den mere synlig.
BUTIKSKONCEPT: Mange af Specsavers’ butikker ligger i travle storcentre. Ofte med store glasvægge, som udsmykkes med plakater eller folieflader med fotos og andre key visuals for at skabe blikfang. Men de manglede et koncept til børnefamilierne.
BAGGRUND: Som mange steder på landet finder man dørsalg af lokale grøntsager og frugt. Specsavers på Guernesy er én af øen største arbejdspladser med flere hundrede ansatte, og koncernen gør stort ud af at styrke lokalsamfundet og personalegoderne. Derfor skulle de bruge en plakat, da de indførte en “Hedge Stall” ved kantinen – med dørsalg til £1.
Selvfølgelig holdt i den grønne Specsavers farve.